Welcome To My Blog ..


Saya ingin berkongsi pengalaman dengan anda, terutama yang mempunyai perut agak besar dan buncit. Jika tubuh badan di timbang, pastinya berat badan melebihi imbangan berat yang sepatutnya (berat yang ideal). Ini apa yang telah berlaku pada saya sebelum ini.

Saya memiliki ketinggian 5'02" tetapi mempunyai berat yang tidaklah berat sangat, iaitu sekitar 73 kg hingga 75 kg. Jika makan lebih, ia menjadi 75 kg dan jika puasa atau kurang makan untuk dua tiga hari, ia menjadi 73 kg. Begitulah kitaran berat badan saya sebelum ini. Sedangkan berat ideal yang saya perlu ada adalah sekitar 55 kg hingga 60 kg sahaja.

Dengan berat badan yang berlebihan, saya menjadi tidak selesa. Jalan sikit dah penat. Kalau naik tangga jangan cerita lah, memang letih. Perut pulak macam ada belon. Buncit semacam jer.. Maka, saya mengambil keputusan untuk berjogging setiap pagi selama 2 jam dan join geng batminton untuk mengeluarkan peluh dan mungkin dapat memecahkan lemak yang sekian lama tersimpan di dalam badan. Huhh, hampir 3 bulan melakukan aktiviti yang seumpama itu, namun keputusannya hanya sedikit penurunan berat badan yang berlaku. Mana tidaknyer, lepas bersukan badan terasa letih dan lapar. Jadi, makan dengan banyak lah jawabnyer. Fuhh.. bersukan memang ada penurunan berat badan, tetapi mengambil masa yang lama sehinggakan macam terasa boring pun ada..

Dalam tercari-cari kaedah untuk menurunkan berat badan, kawan saya memperkenalkan Alpha Lipid SD2 ini. Pemenang Guiness World Of Record dalam kategori pelangsing terpantas di dunia khabarnya. Hmmm bunyi agak bagus. Tanpa berlengah, saya terus mencuba. Ada pantang larang rupanya untuk menggunakan produk ini. Yer lah kan, kita ni umpama memiliki penyakit gemok, so, kenalah patuh tentang pantang larangnya. Macam orang kena penyakit kencing manis, memang dia berubat tapi pada masa yang sama dia hentam gula lebih, so tak sempurna jugalah prosesnyer. Begitu juga dengan berubat orang penyakit gemok nie.. ubat makan.. tapi kalau langgar pantang larang, gemok takkan jadi kurus.. Hmm kalau nak kurus, ubat nyer dah ada, tapi kenalah patuh dengan pantang larangnyer.. Jika mental kuat 'nak kurus, nak kurus, nak kurus', saya percaya anda pasti BOLEH KURUS melalui produk ini.

Saya hilang 13 kg dengan menggunakan 3 tin Alpha Lipid SD2 ini. Malah ada yang lebih hebat, 8 kg turun berat badan dengan hanya menggunakan 1 tin SD2 sahaja. Badan orang ni rupanya lain-lain.. Yang guna 1 tin terus dapat turun banyak tu untunglah.. saya kena 3 tin.. hu hu.. Yang pastinya Alpha Lipid SD2 ini adalah supplement yang terbaik untuk anda menurunkan berat badan.. Cubalah, anda pasti tidak akan menyesal..

Nukilan dari Nasir Yusof 013-6290666 (Shah Alam).


Friday, November 16, 2012

Bagaimana Cara Menggunakan Susu Alpha Lipid SD2 ini?


SD2 adalah program diet yang paling mudah dan murah diantara produk pelangsingan yang terdapat di pasaran. Tiada peraturan rumit untuk dituruti dan anda dijamin mencapai keberhasilan yang diidam-idamkan. Ianya hanya semudah SATU, DUA, TIGA.

SATU - Tambahkan 2 sudu penuh SD2 kedalam 250ml air sejuk atau air biasa (jangan gunakan air panas/suam). Jika guna 350ml air sejuk lagi bagus.

DUA - Tinggalkan makanan berLEMAK/KARBOHIDRAT dan berGULA.

TIGA - Tingkatkan penggunaan makanan segar seperti sayur-sayuran dan makanan berprotein. 4 gelas SD2 sehari akan membekalkan anda dengan 100% zat pemakanan yang diperlukan oleh tubuh anda untuk TENAGA TINGGI dan tubuh yang RAMPING LAGI SIHAT.

Minum 4 kali dalam sehari: Pagi, tengahari, petang dan malam sebelum tidur.
Ambil SD2 ini 15 minit hingga 30 minit sebelum makan apa-apa makanan.

APA YANG ANDA BOLEH MAKAN?  (Makanan berprotein)

AYAM               LEMBU             KAMBING
ITIK                   IKAN                 UDANG
KETAM             SOTONG          TELUR
SAYUR-SAYURAN TIDAK BERUBI
AIR KOSONG / AIS

APA YANG ANDA TIDAK BOLEH MAKAN?
(Dilarang makan untuk kesan penurunan berat yang baik)

NASI                 MEE                 KUEW TIOW
BIHUN              PASTA             ROTI
BISKUT KUIH                 GANDUM
SAYURAN BERUBI SEPERTI KENTANG, UBI, KELEDEK, KELADI
ALKOHOL
KAFEIN (KOPI/TEH)                  MINUMAN RINGAN
MINUMAN MANIS                      MINUMAN DIET (SODIUM)
BUAH-BUAHAN
SUSU
GULA-GULA (MANISAN)
GULA               OAT                  NESTUM
TEMPE             KACANG

Penting :
1.  Ibu yang sedang mengandung DILARANG untuk menggunakan SD2 ini.
2.  Pesakit DIABETES yang MENGGUNAKAN INSULIN juga dilarang.

Jika anda sedang ‘period’ jangan mulakan dahulu diet anda kerana semasa period kadar penurunan adalah perlahan.
Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang juga akan menganggu pembakaran lemak.
Untuk kesan penurunan yang lebih maksimum anda digalakkan untuk bersenam.

Sila pastikan anda betul-betul bersedia untuk diet sebelum memulakan program diet untuk memastikan anda berdisiplin semasa diet dan mendapat penurunan yang diharapkan.

LAIN-LAIN TIPS DAN PENGALAMAN SAYA

Bagi saya, memang susah untuk berdiet melalui apa program sekali pun kerana ia melibatkan disiplin pemakanan yang agak terkawal. Ketahanan mental amat perlu. Terutama sekali bila kita melihat makanan yang sedap-sedap.

Jadi, di sini, saya amat menekankan bahawa ketahanan mental untuk mengawal nafsu makan amat penting sekali. Semasa berdiet, kita perlu mengubah pola pemakanan kita buat sementara. Ini amat penting kerana hanya dengan cara inilah kita dapat menolong badan kita untuk menjadi kurus.

Jadi, bagaimana untuk berjaya? Saya andaikan kita ini mempunyai penyakit GEMOK. Kita perlu berubat segera. Jika tidak, kita akan serta-merta akan mendapat sakit lain seperti darah tinggi, kencing manis, gout dan pelbagai penyakit kronik lain yang pasti akan menakutkan saya dan amat mengerikan.
Mahu tidak mahu, saya terpaksa akur terhadap pantang larang semasa berdiet demi mendapatkan keputusan penurunan berat badan yang bagus.

Saya juga bayangkan, “wahhhh bagus jika saya kurus. Saya pasti sihat dan dapat berlari atau buat aktiviti macam orang kurus”. Serba-sedikit, perasaan itu menaikkan lagi semangat untuk kita menjadi kurus dan seterusnya amat takut untuk melanggar pantang-larang pemakanan yang perlu kita ikuti.

Banyak lagi tips yang kita boleh kongsikan bersama. Add saya di FACEBOOK melalui email ‘nasiryusof71@yahoo.com’ dan saya akan masukkan anda dalam group ‘BERAT IDEAL HIDUP CERIA’ di mana dalam group tu kita akan kongsikan bersama pengalaman kita dan tips-tips berguna semasa berdiet.

Semoga anda berjaya dengan misi anda untuk menurunkan berat badan dan kelihatan lebih muda dan menawan.

Saya sedia membantu anda dalam proses menurunkan berat badan. Jika ada sebarang pertanyaan dan kemusykilan boleh hubungi saya:

Nasir Yusof 013-6290666, lokasi di Seksyen 20, Shah Alam, Selangor.
Jualan di Seluruh Malaysia. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment


Ready Stock

Ready Stock

TESTIMONI : Alpha Lipid SD2 Memang Betul-Betul Berkesan Buat Saya

TESTIMONI : Alpha Lipid SD2 Memang Betul-Betul Berkesan Buat Saya
Ini adalah gambar saya sendiri, SEBELUM dan SELEPAS berjaya menurunkan berat badan melalui Program Alpha Lipid Slim Diet 2 ini.

Transformasi 8 Minggu

Transformasi 8 Minggu
Jika anda mempunyai keinginan yang kuat untuk KURUS.. anda pasti BERJAYA..